Nyárspolgár BBQ

2015.április.22. Márkaséf

Tizenötezer óra

A barbecue műfaja kétségkívül egyre népszerűbbé válik, jó eséllyel a 2015-ös szabadtéri gasztroszezon egyik főattrakciója lesz. Látjuk ezt a Nyárspolgár irányába érkező folyamatosan növekvő érdeklődésből és pozitív visszajelzésekből, és főként abból, ha valaki ma vendéglátásszerűen barbecue ételek kínálásába kezd, ott pillanatok alatt sorok kígyóznak.

15k_20.jpg

A barbecue alapvetően közel áll a magyar lélekhez: a nagydarab, ízes, zsíros, mély húsrészek és a füst, a szabadtéri sütés mind olyan érzéseket és hangulatokat ébresztenek, amelyekkel rengetegen tudnak egy pillanat alatt azonosulni. Emellett, nemcsak idehaza, hanem az USA-ban is sláger manapság a barbecue, minden szinten. Már-már globális trend, felkapott téma, így sokak számára rögtön vonzó üzleti lehetőségnek is tűnik.

Jelen posztban általánosságban próbáljuk meg összefoglalni egy barbecue-hely üzemeltetésének problémaforrásait, egyben sikerfaktorait.

Jó néhány új, barbecue-t kínáló hely bontogatja szárnyait, és legalább ugyanennyi indulási szándékról tudunk. Tavaly ősz óta tucatszámra futottak be hozzánk levelek, amelyek barbecue helyek beindításának terveiről szóltak. Ki kisebb, ki nagyobb tőkével és hozzáértéssel vágott neki és fog belevágni a barbecue-ra építő vendéglátás cseppet sem könnyű világába.

15k_11.jpg

Egyvalamit ne gondoljon senki: azt, hogy a barbecue aktuális népszerűsége egyben könnyű pénzkaszálást is vonz magával. Akadt olyan kis éttermet vivő üzletvezető, aki azzal hívott fel nagy lelkesen, hogy gyorsan venne tőlünk egy sütőt, és két hét múlva már barbecue-t kínálna, mert biztosan nagyon sokan fognak majd eljönni hozzájuk erre a hívó szóra. Ilyenkor azt szoktam kérdezni: ha teszem azt, eszek valami nagyon finomat egy koreai étteremben, és látom is, hogy sokan vannak, jól fut a hely, akkor én is nyitok majd két héten belül egy koreai éttermet? Abszurd logika, és sajnos elég jól jellemzi a hazai mentalitást. Valamiért nem kevesen gondolják azt, hogy egy sikeres barbecue helyhez elegendő egy sütő, egy nagy rakás hús, és máris pörög a biznisz.

15k_22.jpg

Talán nem sértő azt kijelenteni, hogy nem egy mostanában indult csapat tálcáin és zsírpapírjain, Facebook-on és egyéb helyeken közzétett képein látszik, még a sötétben tapogatóznak. Ezzel együtt, mi egyvalamit biztosan nem fogunk vállalni: a különböző frissen induló BBQ-formációk értékelését/ kritikáját. Nem szeretnénk a barbecue műfajára szakosodott büfékritikusokká válni. Nemcsak azért, mert az objektivitás a mi esetünkben nem áll fenn (magunk is indítunk hamarosan saját BBQ pop-up formációt), hanem azért is, mert ez egy ilyen gyerekcipőben járó műfajnál a kritika helyett sokkal fontosabb a támogatás, a közös szakmai platform megteremtéseMinden egyes BBQ-büfé teljesítményének ugyanis jelentős tétje van: a barbecue-ról kialakuló, formálódó általános image-re egytől-egyig hatással lesznek.

15k_13.jpg

Aki nem méri fel kellőképpen a kihívások mértékét, annak nagyon gyorsan bele fog törni a bicskája a barbecue-ba. Aki viszont felvállalja ennek a kihívásnak az összes aspektusát, és kitartóan végigmegy az úton, sikeres lesz. A piac gyorsan le fog tisztulni, már a mostani szezon alatt.

Kiemelt problémaforrások, egyben potenciális sikerfaktorok:

    • A műfaj iránt elkötelezett személyzet
    • A fizikailag megterhelő munka és az extrém hosszú munkaórák menedzselése
    • Az átlagos konyhai munkánál lényegesen nagyobb zsír és szemét kezelése
    • A business-faktor
    • Húsforrás
    • A sütőkérdés
    • Hosszú tanulási fázis

A posztban rendszerbe foglalt pontok és gondolatok részben saját tapasztalatokon (Etyek, Őrház), részben más, a BBQ-ba belekóstoló vendéglátósokkal folytatott eszmecseréken alapulnak. Emellett a poszthoz jelentős ihletet nyertünk a Blue Smoke csapatának tapasztalataiból és élményeiből, akik március folyamán keresztül-kasul bejárták Texast, gyakorlatilag az összes emblematikus BBQ-szentélyt meglátogatva, a nagy öregektől a feltörekvő új hullámig.

A műfaj iránt elkötelezett személyzet

Csak és kizárólag úgy fognak lekerülni értékes húsok a pitről, ha az azzal foglalkozókban van elköteleződés és szenvedély a barbecue iránt. Kár abban reménykedni, hogy elég beindítani a helyet, aztán ha már dübörög az üzlet, majd egy fiatal tehetséges szakácsgyerek elviszi a munka oroszlánrészét. Nincs ilyen. Egy barbecue hely addig lesz sikeres, amíg van motorja, vagyis egy tapasztalt és jó értelemben megszállott pitmaster áll a sütők mögött.

15k_01.jpg© Blue Smoke/ Fotó: Jónás Gábor

Már csak azért is roppant nehéz ennek megteremtése, mert nincsenek senki előtt minták arról, hogy miként működik egy igazán jó BBQ-hely.

A fizikailag megterhelő munka és az extrém hosszú munkaórák menedzselése

Amikor valóban 110-120°C között sütjük meg a marhaszegyet, simán számolhatunk bruttó 12 órás sütéssel, a pihentetéssel együtt akár többel is. Ha mondjuk szombaton 12:00-kor akarjuk azt a húst felszolgálni, akkor nyugodtan tervezhetünk azzal, hogy a szmókereket előző este 10:00-kor már fel kell fűteni.

15k_02.jpg© Blue Smoke/ Fotó: Jónás Gábor

A nagy forgalmú texasi helyeken több műszakos rendszerben dolgoznak ezen. Franklinnél például a hús egy részét 24 órával az aznapi nyitás előtt teszik fel a pitre, ők eleve híresek arról, hogy a sütő hőtartományát lefelé tolja, 100-105°C környékére. Vannak helyek, ahol éjfélkor fellövik a sütőt 150°C rácshő környékére, elzárják az összes szellőzőt, aztán reggel 5:00-re érkezik a következő műszak, aki a már leesett hőmérsékletű, de még mindig meleg sütőt és húsokat újra kezelésbe veszi.

15k_04.jpg© Blue Smoke/ Fotó: Jónás Gábor

Az alábbi képen Esaul Ramos, az austini La Barbecue pitmastere látható. A húszas évei végén járó, ereje teljében lévő, kisportolt fiatalember, egy gramm súlyfelesleg nélkül, aki kellő fókuszáltsággal és fizikai erőbedobással képes napi 70-80 marhaszegyet/ 4-500 kg húst menedzselni, azaz mozgatni, előkészíteni, megsütni és porciózni.

15k_03.jpg© Blue Smoke/ Fotó: Jónás Gábor

A barbecue nagy mennyiségű húsfeldolgozással, favágással (tényleges és átvitt értelemben is), kőkemény monoton rakkolással jár, miközben a belélegzett levegő sokszor fullasztóan füstös.

Az átlagos konyhai munkánál lényegesen nagyobb zsír és szemét kezelése

Aki még nem dolgozott barbecue húsokkal, annak elképzelése sem lehet arról, milyen mennyiségű zsírral és szeméttel jár ez a műfaj. A gigászi méretű szmókerek aljában hektószámra gyűlik a zsíros lé. János, aki végigzarándokolta Texas emblematikus helyeit, a főútra kihömpölygő zsírfolyamokról számolt be. Olyan – egyébként korántsem vállalhatatlan – körülményekről, amelyek után idehaza a hatóságok száz lakattal zárnák be az ilyen helyeket.

Az alábbi képen a Franklin Barbecue tálalóasztala, itt vágják fel a szegyeket, a vendég rendelése szerint és szeme láttára.

15k_05.jpg© Blue Smoke/ Fotó: Jónás Gábor 

Ki lehet számolni, hány papírtörlő, konyharuha, zsírpapír stb. fogyhat el egy ilyen helyen egy nap alatt, ahol van, amikor 7-800 kg húst sütnek le. Csak a szemét elszállítására külön kukásautó szükséges.

A business-faktor

Barbecue ételek kínálásába alapvetően négyféle módon lehet belevágni:

Akármelyik utat választja is egy vendéglátós vállalkozó, rövidesen szembesülnie kell azzal, hogy üzletileg mennyire nehéz kompenzálni a nagyon komoly infrastrukturális és emberóra-igényt. Akármennyire jó a barbecue technikával készült sült hús, az árakat nem lehet egy bizonyos szint fölé tornászni. A sikerélmény előfeltétele a megfelelő hús alapanyag, olcsó húsból a színvonalas barbecue szintén megoldhatatlan.

15k_14.jpg

Emellett a barbecue alapvető kritériuma a bőség érzete. Elég csak egy pillantást vetni egy tipikus BBQ-tálcára: roskadozik a hústol és a köretektől.

15k_26.jpg© Blue Smoke/ Fotó: Jónás Gábor 

Félő, ha mindenbe beletesszük a megfelelő színvonalat, ezzel együtt nem akarjuk a vendégeket megkopasztani, akkor a történet üzletileg a nullszaldó felé fog tartani.

Azok az amerikai helyek, amelyek valóban befutottak, és üzletileg minden bizonnyal sikeresek is, óriási mennyiségekkel dolgoznak. Ahogy mi magunk is nem egyszer végigszámolgattuk, igen komoly és tartós forgalom tehet csak stabillá egy barbecue vállalkozást. Ehhez valószínűleg a fizetőképes vendégkör sem adott, nem beszélve a következő pontban kifejtésre kerülő húsforrásokról. Az alábbi képen a mennyiségeken túl érdemes megfigyelni a padlóra szórt fűrészport is, beszédes a pitmaster munkáját illetően.

15k_27.jpg© Blue Smoke/ Fotó: Jónás Gábor 

Az időszakosan, pop-up jelleggel működő formációk viszont sikeresek lehetnek. Ez is csak alátámasztja a folyamatos építkezés elvének szükségességét. Ne akarjuk egy lépésben lerohanni a potenciális piacot! Szépen megtervezett és felépített, kisebb létszámú közönség kiszolgálása lehet reális cél, bárki számára, aki minőségi barbecue koncepcióban gondolkodik.

Húsforrás

Ha egy BBQ-vendéglátó egységnek még sikerülne is kellő érdeklődést generálnia, és a megfelelő munkagépezetet működtetnie, még akkor sem garantált a siker, ugyanis a rendszeres barbecue-záshoz még nem áll rendelkezésre a tartósan megfelelő húsforrás. Komoly mennyiségben még a csirke rendszeres beszerzése is nagy nehézséget jelentene. Az egyetlen dolog, ami viszonylag problémamentesen beszerezhető nagy tételben, az a sertésoldalas.

15k_24.jpg

A sertéslapockánál már sokkal jobban kijönnek a végeredmény ízeiben az állattartás körülményei. A konstanstól igencsak távol áll az elérhető sertéslapockák minősége. Más húsfélékre ez fokozottan igaz. Két héten belül az Őrházban sütöttünk egy álomszerű birkalapockát (beszerzési forrás: őstermelő a Szentendrei-szigetről), majd egy olyat, ami 16 óra low&slow után sem adta meg magát (beszerzési forrás: Lehel-téri piac). Méretre ugyanakkorák voltak, küllemre kevésbé, a bukott verzión sokkal kevesebb hús és sokkal több ín volt szemre tapasztalható. Nagy igazság a barbecue-ban, hogy egy húson már nyers állapotában is látszik, mire lesz jó a piten. De ez a mondás nem visz bennünket közelebb a probléma megoldásához, miszerint, ha megálmodunk mondjuk egy BBQ-birkát a menüre, annak rendszeres beszerzése és megsütése jelen pillanatban teljes képtelenségnek tűnik.

A barbceue emblematikus nehézsúlyú és legnépszerűbb fogása a marhaszegy (és a marhaoldalas), amelynek rendszeres beszerzése idehaza még csak nem is körvonalazódik.

15k_23.jpg

Az általunk igencsak tisztelt és támogatott Eco-Meat magyar tarkái kezdenek szépen befutni a magyer vendéglátás felvevő piacán, de a megrendelési igények döntő többsége a frissen sütés jellegű felhasználást célozza. Korábbi bikaszegyük (BBQ-hoz elsőrangú) már nem elérhető, és a piaci kereslet alapján az is érthető, ha az üszőszegy elérhetősége korlátos. Nincs elegendő kereslet még barbecue húsra, viszont abban a pillanatban, ha ez meglódulna, akkor kínálati oldalról nem volna megvalósítható az ellátás. 

A sütőkérdés

Alapigazság, hogy megfelelő sütőeszköz nélkül nincsen barbecue, ez a vendéglátásra pedig fokozottan áll. Onnantól, amikor valaki eldöntötte, hogy érdemben foglalkozna a barbecue-val, máris törheti a fejét, milyen sütővel vágjon bele.

15k_17.jpg

Meggyőződésünk, hogy ízvilágban a fatüzeléses szmókerek tudják szállítani az igazán tiszta, hamisítatlan barbecue élményt. A fatüzeléses szmókereknél viszont újabb nehézség, hogy üzemeltetésük rendszeres gondozást, táplálást igényel, relatív gyorsan destabilizálódik a hőmérsékletük. Magyarán, üzem közben magukra hagyni őket lehetetlen.

15k_12.jpg

Öröm látni, hányan fognak bele saját szmóker építésébe, civil sütőemberek és vendéglátósok egyaránt! A barbecue-láz bizony létező jelenség. A saját szmóker építése egyfajta lelki zarándokút is, az építéssel járó nehézségek edzik a pitmaster aspiránst, és közelebb viszik a BBQ-szellemiségéhez.

15k_08.jpg© Tütü Gasztró Busz

Ezzel együtt, saját tapasztalatból tudjuk, mennyi kisebb-nagyobb pofonnal jár a saját sütő építése. Elsőre a tökéletes sütő megépítése még komoly vasas, lakatos szakembergárdával is nehezen megvalósítható. Egy adott sütő a harmadik-negyedik prototípus környékén kezdi magát kiforrni (ez a nagy gyártókkal sincsen másként).

Egy szimpatikus zalaegerszegi csapat, a Tütü Gasztró Busz saját építésű ofszet szmókerrel dolgozik. A képeiken egyelőre még a burger domninál, bízunk benne, hogy a klasszikus BBQ is utat tör majd magának a menüben!

15k_07.jpg

A Nyárspolgár új projektje a saját fejlesztésű szekrényszmóker, amely megfelelő opció lehet akár éttermeknek, akár büféknek, akár pop-up jelleggel működő BBQ-formációknak. (Sok részlet és konkrétum hamarosan.)

15k_15.jpg

Hosszú tanulási fázis

Még ropogósan frissek a Franklin Barbecue várva várt könyvének lapjai, amelyeken Aaron Franklin elmondja: 2002-ben kezdett el szegyet sütni, és 2009-ben nyitotta meg a lakókocsiját Austinban, a nagyközönségnek, és valamikor 2013 környékén kezdett el iszonyatosan befutni.

Innen jön a poszt címe: tizenötezer óra. Aki először tesz majd bele idehaza tizenötezer órát a barbecue-ba, abból válik majd az első hiteles magyar pitmaster.

15k_06.jpg

Az időigény miatt nem lehet gyorsan kísérletezni sem. Vendéglátóhelyen is, a barbecue-val való kísérletezésre, kóstolásra rámegy egy komplett hétvége. Egyszerűen nincsen mód siettetni a sütést.

Nem lehet több lépcsőt egyszerre megugrani. Érdemes kicsiben kezdeni, az organikus növekedést célul kitűzni. Ne akarjunk egyből teríteni, a barbecue teljes palettáját nagy mennyiségben kínálni. Egy-egy a hétvégi menüre feltett, belátható és elkészíthető barbecue-fogás a legjobb tanulóút. 

15k_09.jpg

A brisket a BBQ-tudomány fokmérőjének egyik vége, a szakma csúcsfogása. A skála másik végén nálunk a csirke áll, a barbecue világának belépő fogása. Aki jól tud barbecue csirkét sütni, arra még sok sikerélmény vár a BBQ-felfedezőút során. Kisebb vendéglátó helyeken érdemes első lépésben csirkével próbálkozni, így színesíteni a menüt hetente egyszer, és aztán továbblépni az oldalas és nagyobb kihívások felé.

15k_10.jpg

A Nyárspolgár pop-up barbecue sütései

A tizenötezer órától mi is igen messze vagyunk még. Amit viszont konyítunk már a barbecue-hoz, azt szeretnénk megosztani az érdeklődő közönséggel. A Chefparade-val és az Etyeki Kúriával összefogva, tavasztól őszig hat szombati alkalommal fogunk sütni. A már fix versenynaptár az alábbi (nagyobb képért klikk a plakátra):

blogposzt.jpg

További részletek: itt. Az egyes eseményeket külön is beharangozzuk majd, az adott nap előtt egy-két héttel. Igyekszünk jól megtervezett rendszerben, megfelelő kapacitással dolgozni, hogy senki ne maradjon le a húsokról. Nem utolsó sorban azért, hogy a fenti pontokban kifejtett nehézségekkel méltó módon megküzdhessünk, és ezzel is támogathassuk  a magyar barbecue kultúra szárba szökkenését.

 

Címkék: emberek helyszínek

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarspolgar.hu/api/trackback/id/tr837384642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.04.22. 21:14:46

." Emellett, nemcsak idehaza, hanem az USA-ban is sláger manapság a barbecue"

ezert azon jot mosolyogtam

Márkaséf · http://nyarspolgar-bbq.blog.hu 2015.04.22. 21:36:11

@hagyma: Én meg az USA-ban élő hozzászólók mindentudó kommentjein mosolygok jókat. Érdemes volna utánanézni: soha nem látott reneszánsza van a BBQ-témának az USA-ban, a legfelkapottabb témák egyike. Felvállaltan a tradicionális vidéki Amerika kultúrájának utolsó fellegvára a barbecue, amit minden szinten tol és támogat a média is. Csak pár példa, amit Magyarországról is érzékelni: a BBQ témájú könyvek száma megötszöröződött az elmúlt egy-két évben az Amazonon. A tavalyi évben Obama is ellátogatott Franklinhez, sorba állnia csak neki nem kellett, de egyébként ott és más helyeken is Austinban kígyóznak a sorok, és a vendégek gyakran repülővel jönnek, távoli tagállamokból. És ez nem mese, erről a YouTube-on részletes, tényfeltáró videókat találhatsz két perc alatt. Texasban kulturális nemzeti sporttá nőtte ki magát, virágzik a barbecue, elég csak az ilyen oldalakon: www.tmbbq.com/ egy kis időt eltölteni, hogy erről gyorsan képet nyerjünk. Az igazán trend-diktáló New York is alátámasztja ezt, a legmenőbb BBQ-helyek közül nem kevés ott működik, és a köztudatba igazából az elmúlt pár évben robbant be a téma. A BBQ Pit Boys egy worldwide branddé nőtte ki magát, ez pár éve elképzelhetetlen lett volna. Hosszan lehetne folytatni a sort. Bizony, nem egy légből kapott állítás az, amit megmosolyogsz.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.04.22. 22:50:40

@Márkaséf:
Hagymának igaza van
Úgy adod elő, mintha az USA tőlünk vette volna át
'90 elött itt senki nem hallott barbekjurol, nemhogy sútő kazánokrol. Főtt/sült kolbász mustár cseresznyepaprika, rozskenyér volt.

Márkaséf · http://nyarspolgar-bbq.blog.hu 2015.04.22. 23:00:21

@horex: Valamit nagyon félreértesz, nem volt ilyenről szó. A barbecue kultúrhullám egyértelműen az USA-ból jön, az utóbbi években elemi erővel Európába, Ausztráliába, így hozzánk is. Idehaza valóban új dolog, de nem is állítottuk egy szóval sem, hogy ez nem így lenne. Gyerekcipőben jár, erről szól az egész poszt.

-RL- 2015.04.23. 00:28:57

kikerül egy poszt, ami arról szól, hogy végre van 1-2 hely ahol időszakosan kaphatók BBQ ételek, és hogy itthon mennyire gyerekcipőben jár a dolog, se alapanyag ellátás, se igazi kereslet, hogy mennyit kell még tanulni, és ezt valaki úgy értelmezi, hogy úgy van előadva mintha az USA vette volna át tőlünk? Tényleg?

mizie 2015.04.23. 08:22:18

Alapvetően örölük, hogy sok hely nyílik, mert az eddigiekkel nagyon elégedett voltam. Amit nem sikerült átvenni a klasszikus amerikai bbq-s helyektől, hogy jól is lehessen lakni egy adaggal. Tavaly sokszor voltam az Őrháznál és olyan kis adagokat kaptam, hogy lényegében a hozzáadott kenyérrel kellett jóllakni, ami pl összevetve egy dallasi hellyel minden, csak nem tradicionális. Nyilván a minőség a legfontosabb, de egy bbq étterem nem a pipiskedő késsel villával kóstolgatásról szól, hanem a kézzel-lábbal csöpögve, teliszájjal vigyorogva jóllakásról. Legalábbis az USA-ban. Itthon ebből kézműves okoskodás lett.

Márkaséf · http://nyarspolgar-bbq.blog.hu 2015.04.23. 12:11:52

@mizie: Azt talán még korai volna kijelenteni, hogy kézműves okoskodás "lett". Még azt sem tudjuk, milyen lesz a magyar BBQ-kínálat, embrionális állapotban van. Az idei szezon végén már lehet valamiféle konklúziót levonni.

komo 2015.04.27. 08:44:16

Jól sikerült cikk. Viszont nem tetszik, hogy gyakorlatilag megpróbáltok lebeszélni mindenkit arról, hogy ilyenbe kezdjen (persze, hogy rengeteg munkával jár és mindent bele kell adni - ezt nem is vitatom), de azért hozzáteszitek, hogy ti is nyittok egy ilyen éttermet: kicsit olyan, mintha félnétek a lehetséges konkurenciától.
Ha olyan jól csináljátok, akkor nem kell tartani attól, hogy elviszik az ügyfélkörötöket, miért kell másokat erről lebeszélni?. Nem vállaljátok más helyek értékelését, kritikáját? Akkor ne legyetek bbq blog, hanem promotáljátok a saját helye(i)teket.

Ez olyan, mintha lenne egy hamburgeres blog oldal, tök jó hamburgeres postokkal, értékelésekkel, majd egyszercsak kijelentené, hogy mi más hamburgereit nem fogjuk értékelni, mert nyitunk egy saját éttermet. Tipikus magyar mentalitás.

Márkaséf · http://nyarspolgar-bbq.blog.hu 2015.04.27. 18:13:31

@komo: Teljesen más a szándék, abszolút nem ilyen mentalitással gondolkodunk és cselekszünk, így ezt a megállapítást, különösen a magyarosságra vonatkozóan visszautasítom. Már elnézést, de az, hogy ekkora az érdeklődés a BBQ iránt, nem kis részben ennek a blognak köszönhető. Teljesen nyitottan írtunk mindenről, receptektől kezdve technikákon át a húselérhetőségekig. Az egész blogot a nyitottság és a csináljuk együtt mentalitás jellemezte.
A magunk "helyének promótálásakor" is leírtuk, igen messze vagyunk még a 15.000 órától. Tanulunk, ahogy mások is. Nem étterem, hanem pop-up, igen messze van az étteremtől. A cikk a barbecue fogalmának védelmében íródott, és a fő mondanivalója az volt, hogy könnyű kaszára ne számítson senki. Ebből a posztból is van bőven mit tanulni, egyébként verejtékkel megszerzett tapasztalatokat bocsátottunk közszemlére. Meg is tarthattuk volna magunknak, ha annyira magyarosan irigyek lennénk. Semmiféle konkurenciától nem tartunk, a Nyárspolgár részt vesz pár BBQ pop-up eseményen, ennyi, és semmi több. Nagyon sajnálom, ha ez neked úgy jött át, ahogy a kommentedben kifejtetted. Erősen megkérdőjelezi számomra a posztba és a blogba fektetett munka értelmét.

Pit Boss 2015.04.27. 19:48:33

@Márkaséf: Szerintem akinek van egy kis esze az látja ki milyen is valójában... Ne hagyd, hogy a rengeteg befektetett munka és energia kárba vesszen pusztán azért, mert egy rosszindulatú, irigy ember ilyen arcátlan kommentet helyez el olyan ember blogján akinek a tudását valószínűleg napi szinten használja...Inkább ez a fajta viselkedés jelzi a sajnos nagy többségre jellemző irigységet és rosszindulatot...Én részemről szeretném megköszönni azt a hatalmas tudásanyagot melyet itt és a másik oldaladon összeszedtél, a blog és a tevékenységed folytatásához pedig sok sikert és kevés gáncsoskodót kívánok !!!
" A víz szalad a kő marad "
$.

Márkaséf · http://nyarspolgar-bbq.blog.hu 2015.04.27. 20:19:34

@Pit Boss: Köszönöm, és nincs itt semmi gond, aki publikál és osztja az észt, annak bírnia kell a kritikát is. Nagyon is van értelme a blognak, sosem hagyom abba! :)

Gehekko 2015.04.27. 23:54:57

Köszönjük azt a szakmai alázatot és önzetlenséget, amivel eddig oly gálánsan elláttatok minket ezen a blogon!

Teljesen egyértelmű, hogy jelen cikk mögött is az a szándék áll, hogy egy helyén kezelt, érettebb fogyasztói piac születhessen, amit a nem csak egy hájpolt hipszterségből burgert áruló étterem szolgáljon ki, hanem a bbq eredeti szellemiségét minél inkább átadni akaró, fejlődésre nyitott vendéglátós csapatok. Ez egyfajta úttörő szándék. Csak így tovább!

Pigibaba 2015.04.29. 16:40:37

T. Márkaséf!
Egy kis segítség kéne! Isteniek a receptek is és a képek! Régi vágyam, hogy egyben sütött marhabordát süssek! Igazán azt szeretném megtudni, hogy hol vehetnék ilyan igazi marhabordát egyben, amit a külföldi szakácsok fantasztikusan gusztusosan megsütnek? Mellékelnék ide képet, de sajna nem lehet! Gondolom ugyanott lehetne T-bone steak-et is vásárolni. Sajnos a mezei henteseknél esélytelen, még a csarnokokban sem találtam. Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv.
Pigibaba

Márkaséf · http://nyarspolgar-bbq.blog.hu 2015.04.29. 21:48:33

@Pigibaba: Javaslom felvenni a kapcsolatot Dembrovszky Sándorral: www.ecomeat.hu/

Pigibaba 2015.04.30. 10:03:44

Nagyon szépen köszönöm! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása